Critica de artă în România din 1980 şi pînă spre prezent (1) – Magda Carneci
de Sorin Adam Matei
Publicat la 8-09-2010 | 0 comentarii
critica de artă a căpătat prestigiul unei mici „elite” în interiorul „ghetto-ului artistic” al epocii. A te specializa în analiza imaginii plastice presupunea o formaţie elevată şi complexă, destinată deci din capul locului unui număr mic de studenţi şi asigurată pe atunci în extrem de puţine universităţi (doar la Bucureşti şi la Cluj înainte de 1989). Să devii critic de artă reprezenta un traseu destul de special, rezervat unui fel de „castă intelectuală”, puţin numeroasă şi modelată după o programă universitară rafinată, de către profesori pe măsură. Faptul că o parte din progeniturile înaltei nomenclaturi de partid alegeau să facă studii de istoria artei îi dădea acestui tip de învăţămînt superior un acces la o mai bună informare şi-i oferea şansa unei anume, mai puţin cenzurate, deschideri culturale.
via Critica de artă în România din 1980 şi pînă spre prezent (1) – Magda Carneci.
Articole pe teme similare:
- Peste 50 de Telegrame ale Ambasadei SUA la București publicate de Wikileaks dezvăluie detalii despre foști prizonieri de la Guantanamo primiți ca azilanți în România, infiltrarea fundamentaliștilor islamici în minoritatea turcă din Dobrogea, Bechtel, Rafo, Patriahul Daniel, PSD, Băsescu, corupți, și reformă
- România văzută din America
- Idolii Forului remarcați pe Vox Publica
- Partea a doua a recenziei lui Paul Cernat din Obsevator cultural
- Idolii forului în zi de târg sau despre oralitatea primară a culturii române
Cumpărați Idolii forului prin Amazon.com
Cumpărați Idolii forului din România prin Librarie.net