Idolii Forului

De ce o clasă de mjloc a spiritului e de preferat ”elitei” intelectualilor publici

Critica de artă în România din 1980 şi pînă spre prezent (1) – Magda Carneci

de Sorin Adam Matei

Publicat la 8-09-2010 | 0 comentarii

critica de artă a căpătat prestigiul unei mici „elite” în interiorul „ghetto-ului artistic” al epocii. A te specializa în analiza imaginii plastice presupunea o formaţie elevată şi complexă, destinată deci din capul locului unui număr mic de studenţi şi asigurată pe atunci în extrem de puţine universităţi (doar la Bucureşti şi la Cluj înainte de 1989). Să devii critic de artă reprezenta un traseu destul de special, rezervat unui fel de „castă intelectuală”, puţin numeroasă şi modelată după o programă universitară rafinată, de către profesori pe măsură. Faptul că o parte din progeniturile înaltei nomenclaturi de partid alegeau să facă studii de istoria artei îi dădea acestui tip de învăţămînt superior un acces la o mai bună informare şi-i oferea şansa unei anume, mai puţin cenzurate, deschideri culturale.

via Critica de artă în România din 1980 şi pînă spre prezent (1) – Magda Carneci.

Articole pe teme similare:

Cumpărați Idolii forului prin Amazon.com

Cumpărați Idolii forului din România prin Librarie.net

Comentarii

  • Discuta capitolele cărții

  • Etichete

  • RSS Nou la Pagini.com

  • RSS Noutati de pe Bookiseala